Warsztat: 22 872 17 14
Stacja kontroli pojazdów Warszawa: 22 872 94 79
Stacja kontroli pojazdów Józefów: 22 610 11 14

Geometria komputerowa kół

Zazwyczaj po sprawdzeniu stanu zawieszenia pojazdu wykonywana zostaje geometria i zbieżność kół. Cena takiego procesu nie jest droga, co jest zdecydowanym plusem, ponieważ powinna ona być przeprowadzana regularnie. Szczególnie zalecana jest po zakupie używanego auta, przebytej stłuczce lub w sytuacji, kiedy kierowca odczuwa dyskomfort z powodu prowadzenia pojazdu lub nieprawidłowego ustawienia kierownicy.

Ustawienie zbieżności kół i geometrii

Dlaczego to robimy? Proces ten zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy i pozwala wyeliminować problem nierównomiernego zużycia opon. Dzięki odpowiedniemu ustawieniu, nie ma szans na jakiekolwiek, nawet minimalne ruchy auta w niepożądanym kierunku. Równe względem siebie ustawienie opon i odpowiedni ich kąt nachylenia nie pozwala na dyskomfort prowadzenia oraz poczucie, że auto nie współpracuje z kierowcą. Nie ma również możliwości, że jedna z opon zetrze czy zużyje się szybciej, bo na niej będzie się opierała większość ciężaru pojazdu - byłoby to nie tylko niewygodne, ale również niebezpieczne, ponieważ tworzyłoby krzywą oś auta.

Czy cena takiej procedury jest wysoka?

Cena, którą trzeba zapłacić za sprawdzenie i poprawienie zbieżności to niewielka kwota - szczególnie biorąc pod uwagę jej zalety! W naszej firmie LeTa Warszawa konieczne jest poniesienie kosztu rzędu 150 zł - jest to cena, która obejmuje pełną geometrię (przednią i tylną) wraz z odpowiednim ustawieniem kątów.

Ustawienie geometrii w Warszawie

W firmie LeTa-Serwis z Warszawy do pomiaru i oceny stosujemy innowacyjny sprzęt pochodzący od włoskiego producenta – marki Ravaglioli. Dzięki zastosowaniu w nim techniki cyfrowej badanie jest przeprowadzane z wysoką dokładnością. Zbieżność i geometria kół uwzględnia następujące parametry:

  • oś symetrii pojazdu,
  • geometryczną oś jazdy,
  • kąt pochylenia koła,
  • kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy,
  • kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy,
  • zbieżność całkowita kół (przednich bądź tylnych),
  • zbieżność połówkowa (przednich bądź tylnych),
  • różnica kątów skrętu przy skręcie koła zewnętrznego o 20°,
  • maksymalny kąt skrętu,
  • kąt przesunięcia osi,
  • kąt nierównoległości osi,
  • kąt sumaryczny.

Wszystkie te badania to jedna i ta sama niska cena! Podczas pomiarów nierównoległości osi zastosowany zostaje wyłącznie najnowocześniejszy sprzęt. Urządzenia wyposażone są w specjalne sensory – czujniki, które umożliwiają mierzenie kątów w płaszczyźnie poziomej.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym cennikiem i skorzystania z naszych usług w punkcie serwisowym w Warszawie.